maandag 28 september 2015

Familie Otten | familiereportage | West Friesland

Heel schuchter kwam Jens (3) achter zijn vaders benen aanlopen. Je kunt op dat moment dus ook niet gewoon je camera pakken en gaan fotograferen. Het gaat om vertrouwen en als je dat hebt gewonnen dan kun je alles doen.

Gelukkig heb ik altijd mijn Magical Bag mee. Deze zit vol met leuke spelletjes, snoepjes, ballonnen en noem maar op.

Stijn vond het allemaal wel prima dus ik begon met Stijn (6) een spelletje te spelen. Maar dit spelletje was zo leuk dat Jens ook wel wilde mee doen en dan is het ijs gebroken.
We hebben de hele sessie door spelletjes gespeeld en toen het tijd was om weer naar huis toe te gaan, waren ze eigenlijk nog lang niet klaar.

Ik lever bij het showen van de foto's altijd een slideshow mee en telkens als hun moeder de muziek al laat horen zitten ze er klaar voor. "Wat een aardige mevrouw was dat" is wat ze zeggen als ze de foto's terug kijken. Als ze een foto zien weten ze ook nog welk spelletje erbij hoorde. Hoe geweldig is deze vorm van fotograferen, Beloved met Playful Heart van Juliana Wiklund.

Dat is ook waarom ik voor deze ouders niet kon kiezen. Normaal heb ik een selectie van 20-30 foto's maar bij dit soort gezinssessies worden het er al gauw 40-60. Zo enorm leuk. En als er dan gekozen moet worden vraag ik altijd of ze willen kiezen van de foto waar ze zelf direct een glimlach van krijgen :-) Want dat is wat je ook graag aan de muur ziet hangen.

Wil je ook zo'n leuke gezinssessie.....
www.yvettevlaar.nl






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten