maandag 27 april 2015

Koekjes bakken | Storytelling Photography | Benningbroek

Soms ben je op zoek naar wat je echt leuk vind. Op Creative live had ik al eens een fantastische workshop bekeken van Kirsten Lewis. Zo gaaf om te zien hoe zij dingen neerzet. En zo hoorde ik ook via een collega fotograaf over een workshop Storytelling Photography. Een workshop van Colie James. Maar voordat ik me daar voor op ga geven wilde ik eerste wel even weten of het me lag, of ik het leuk vond....Nou dat heb ik geweten, het is fantastisch om te doen en er zweven in mijn hoofd alweer meer plannetjes om het een of ander vast te leggen.

Want wat vinden we nu de allermooiste foto's van onze kinderen. Die waar ze het niet door hebben, waar ze gewoon zichzelf zijn en opgaan in wat ze doen. En compleet nieuwe invalshoek voor mij als fotograaf. Want nog steeds heb ik via de Beloved techniek de mening dat je mensen/kinderen een mooie tijd moet geven ondanks dat ze op de foto gaan.
Dit was zo gaaaaaaf om te doen. Een onderdeel uit het gewone leven maar zo waardevol om vast te leggen.

Ik zie mijn oudste en jongste zoon regelmatig met elkaar spelen en nu bedenk ik me opeens voor hoe lang dat nog mogelijk is. Ze spelen samen met brandweer auto's en hele scenes worden nagespeeld. De oudste 13, de jongste 6 en over 2 tot 3 jaar zal daar echt een andere interesse gaan komen. Dat wordt dus echt het volgende project wat ik ga vastleggen.

Ook loopt de jongste regelmatig met onze grote hond te knuffelen en te spelen. Maar ook dat zal straks verdwijnen. De hond wordt ouder (ik hoop dat ie nog wel even mee kan) en dat zal geen 10 jaar meer duren. Maar ook onze kleine zesjarige kan dan niet meer boven op hem liggen. Het lijkt zo gewoon maar ohhh wat is het bijzonder.

Het wordt dus tijd om het vast te leggen. Ik ga werken aan een nieuw concept waarbij ik ook bij jou thuis kan komen in een blok van 2 uur om het "gewone leven" vast te leggen. Opstaan en ontbijt, naar school brengen, spelletjes doen in het gezin, het bad en douche ritueel, de maaltijd klaarmaken, naar bed brengen. Doe het, want het is te waardevol om te laten schieten. Ze zijn groot voor je het weet.

www.yvettevlaar.nl

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten