zondag 10 januari 2016

Dance To Impress | Formation dansen | De Bloesem Wognum

Gisteren was ik bij Dance to Impress. Enige tijd geleden zag ik de aanplakbiljetten al hangen en dan begint het toch weer een beetje te kriebelen. Als 13 jarige ging ik op dansles, wat toen nog heel gewoon was, want iedereen ging op dansles. Tegenwoordig is dat natuurlijk niet meer zo vanzelf sprekend.

Ik danste bij Peter Verbiest uit Hoorn. Verbiest had al een Latin Formation team maar wilde ook graag een Ballroom formation. Samen met mijn danspartner Frank Vriend werden wij daar voor gevraagd. Na een jaar keihard trainen was het toch moeilijk te combineren met mijn andere sport, handbal. De zondagen konden niet meer gecombieerd worden en ik moest een keuze maken en dat werd handbal. Frank is nog wel doorgegaan en heeft in de Latin Formation van Verbiest gedanst, zijn eigen dansschool gekocht en een eigen Formation Team gehad (Step in Time).

De liefde voor dansen blijft er dus wel inzitten en ik vond het echt fantastische om te zien. Zoveel glitter en glamour, mooie jurken en perfecte kapsels. Het is topsport wat de dansers daar laten zien. Vele uren trainen gingen er aan vooraf.

DSV Dance Impression ging er met de eerste prijs vandoor bij de Ballroom en DSV Dance Explosion
bij de Latin.

Het was een superleuke avond en ik heb genoten.

www.yvettevlaar.nl













Geen opmerkingen:

Een reactie posten